En klassiker!

Jag har haft dödens bästa semester! Det var precis vad jag behövde och jag vill bara tillbaka.
I söndags morse bar det iväg till Jormvattnet som ligger i Jämtland, fast nästan i Norge. Där fick vi, på måndags morgonen, träffa våra islandhästar som vi skulle rida på i två dagar. Jag fick den absolut finaste hästen som jag spanat in redan dagen innan, han var sådär ljusbrun med nästan vit man och svans och han hette Vottur. Så mysig häst så att jag dör. Efter att vi sadlat och tränsat på bar det iväg upp för fjället. När vi stannade och åt lunch (vi grillade röding över öppen eld och drack riktigt kokaffe!) kunde vi se flera av platserna där filmen Dunderklumpen är inspelad. Najs ändå, speciellt eftersom jag älskar den filmen. Vi fortsatte rida till sju på kvällen (det var dödens varmt och vi red i bara t-shirt!) då vi släppte hästarna i en hage och slog upp våra tält. Till middag blev det vegetarisk paella med kött som var supersmaskens och till efterrätt blev det varm frukt med glass och en kåsa vin bredvid. Åh, jag gillare! sedan väntade dödens natt. Det var så galet kallt att jag dog. Tälta aldrig på ett fjäll i juni, ingen bra idé. Jag sov cirka 0 timmar. Sedan var det bara upp i sadeln igen och så tod vi oss ännu längre upp för fjället, efter 45 minuters galopp och tölt - MUMMA! Sista etappen, efter att vi åkt arselkana ner för en bit av fjället och tagit oss ner för resten till häst, var den galna galoppen. Vi fick välja om vi ville var i den långsamma gruppen eller den snabba. Jag och Vottur tvekade inte ens, självklart blev det den snabba! Åh jävlar vad vi for iväg! Fort som satan gick det ändå fram till hage där vi släppte hästarna. Vi åkte tillbaka till Korpens Öga (gården där allt började) i bil, gick in i våra hotellrum och bytte om, för att sedan kasta oss i det übervarma utomhuskaret. Efter bad och stretching väntade rödvinsfondue till middag. Godnattsovgott och sen åkte vi hem på onsdagen. FANTASTISK SEMESTER ÄNDÅ!!
Jag vill tillbaka till Vottur och fjället. Jag vill galoppera genom vatten igen. Jag vill grilla röding och dricka kokaffe. Jag vill att Vottur ska buffa sådär på mig som han alltid gjorde när vi satt av. ÅHH.

Sedan är jag dödens taggad för första måndagen i månaden med Haggorna som börjar nu i juli! Lycka! Och nu när jag är tillbaka till civilisationen kan jag också ta reda på vad det innebär... :-)

Sedan skulle jag också härmed vilja inbjuda framförallt haggorna men även alla andra till "En Afton" - en supernajs krogshow på Sports Bar i Åkersberga den 6 juli. Kontakta mig för priser och annan information!

Well, that's all folks och som Douglas skulle ha sagt: Det där var en riktig klassiker!

Kommentarer
Postat av: Elin

Den där Dogge är en kul filur.

2007-06-21 @ 16:20:30
URL: http://egonlock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0