En svår och jobbig grej.

När du dricker är du inte längre du
(eller så är det precis det du är)
Det du säger till mig när du dricker är inte dina ord
(eller så är det precis det det är)

Du hade lika gärna kunnat slå mig
Det hade varit samma sak om du slitit hjärtat ur kroppen på mig
med dina valkade, grova händer
För de ord du sa till mig malde ner min själ till blodig köttfärs 
och det fick jag själv ta hand om

Det du säger till mig när du dricker är inte dina ord
(eller så är det precis det det är)

Det intalar jag mig själv

Men det var du
Det var dina ögon och din mun som talade till mig
med en främmande röst
Det var du som spottade mig i ansiktet
som inte älskade mig
som stängde mig ute ur ditt liv

Jag ville inte överleva din attack
Jag ville inte att du skulle överleva den
Men vi lever

Vi lever
Vi andas i olika världar


Dina ord
Dina alkoholindränkta ord
fick mig att fly
Tidigt nästa morgon flydde jag med väskor,
som i jämförelse med dina ord,
var lätta att bära

Ett år gick
ETT ÅR

Men när jag hörde din nyktra röst
Din riktiga röst
Kom jag ihåg att jag inte ville glömma
det blev en påminnelse;
kom ihåg att inte glömma

Jag förlåter dig
men det här är sista gången



precis som alla andra gånger


Kommentarer
Postat av: Nikkia

jag vill bara säga en sak och det är: För alltid!

2007-05-25 @ 01:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0