Den otroliga vandringen.

Ja, mina vänner, det har varit ett märkligt dygn... Roses pudding-schäfrar rök ihop igår - igen. Båda två blev ganska illa tilltygade och det var läge att avlägga ett besök hos veterinär. Jag erbjöd mig att följa med och hjälpa till för att det hela inte skulle ta hela natten. Fint.
14:30 börjar resan mot Uppsala och Ultuna. Strax innan Upplands-Väsby lägger Roses bil av och några spratchos på OKQ8 säger att vi absolut inte får rulla en meter till med bilen. Intrigen tätnar... Rose försökte med det gamla "men-mina-hundar-ligger-och-förblöder-i-bilen"-tricket men inte fan fick vi köra bilen för det. Till slut ringde vi polisen (ja, alltså Roses sambo...) och sket i körförbudet och åkte tillbaka till Täby för att byta till hans bil. När vi väl ska börja lassa in hundarna i Volvon upptäcker vi att hundburen är borta, vilket vi inser kommer resultera i att Utter kommer äta upp hela bilen innifrån medan vi är inne hos veterinären... Det fanns inte så mycket att göra än att trycka in alla schäfrar och kärringar och åka. Vad väntar härnäst? Jo, bensinen är slut. Rose stannar för att tanka och råkar i sin iver köra på en gubbe, men han tog det bra. Sedan tog vi ett extra frivarv runt Shell och sen var vi äntligen på väg. Väl framme på Ultuna (ca 17.00) så blev Polo sämre. Han gick in i någon form av smärtchock och hade jättesvårt att gå, stackarn. Pascoe hade också ont men han är ju av en annan kaliber den där. Den eviga väntan hade börjat. Det blev många promenader till kaffeautomaten, lek med valpen och måånga cigaretter. Dessutom myntades den underbara frasen: Vet du vad tidningen Hälsa's chefredaktör heter? Per Frisk. Låter sjukt! Efter att grabbarna vårdats klart så var klockan strax efter ett och jag börjar inse att om fem timmar ska jag öppna på jobbet... I bilen hem sov jag som en klubbad säl och när jag kom hem hämtade jag bara Ultra sedan gick vi till Hundcenter och sov en stund där. Vilket dygn...! Undrar vem som mår sämst idag; jag, Rose, Pascoe eller Polo? Ja, det är iallafall inte Utter!

Kommentarer
Postat av: Bred

Åhh, Polo. Vilket fint namn!

2008-04-10 @ 23:44:50
Postat av: Spjut!

Hahaha åååh Sanna du vet allt hur du ska ge en gammal hagga ett gott skratt! TJÖSS!

2008-04-13 @ 01:02:08
URL: http://lantzi.blogg.se
Postat av: Anonym

P.s. Kamma till dig Bred

2008-04-13 @ 01:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0